Може ли стресът от пандемията да повлияе на кърмата?

17 август 2020
  • Сподели:

Може ли стресът от пандемията да повлияе на кърмата?

Пандемичният стрес може да повлияе на кърменето - но може би не по начина, по който си представяте.

В една много интересна статия, Моли Петерсен разказва за връзката: кърмене – коронавирус – стрес.

Да имаш бебе по време на пандемия е стресиращо и няма две мнения по въпроса. Липсата на сън и физическото възстановяване от раждането са предизвикателство сами по себе си. Добавете множеството стресови фактори, свързани с пандемията - от получаването на нужната грижа след раждането до тревожността от новините, които ни заливат за новия вирус – всичко това е огромен стрес за организма.

Ако сте майка отскоро и в момента се чувствате стресирани, знайте, че не сте сами и чувствата ви са естествени, разбираеми и истински.

Чудите се какво въздействие може да окаже пандемичният стрес върху кърмата и способността да кърмите? Ето как да извлечете ползите от кърменето, дори по време на пандемия.

Добрата новина за кърменето по време на пандемия

Ако решите и можете да кърмите, ползите за здравето за вас и бебето са значителни, дори и през това стресиращо време.

Кърменето е здравословно. Кърменето осигурява на вашето бебе най-доброто възможно хранене и доставя антитела, за да го предпази от болести. Както Американската академия по педиатрия (AAP), така и Центровете за контрол на заболяванията (CDC) препоръчват кърмене по време на пандемията, за майките, които решат и могат да го направят.

Кърменето може да облекчи стреса. При кърмене тялото ви отделя окситоцин, който помага на тялото да се отпусне. И проучванията свързват кърменето с намаляване на тревожността и лошото настроение.

Стресът вероятно няма да повлияе на кърмата в дългосрочен план. Въпреки това може да има временен ефект върху механизмите, които позволяват на тялото ви да доставя мляко на вашето бебе, а много високите нива на стрес могат да повлияят на цялостното благосъстояние на вашето бебе.

Как да се справите с пандемичния стрес, докато кърмите?

Предотвратете пандемичния стрес да не повлияе на кърменето, като предприемете стъпки за управление на стреса, преди да той да ви е споходил, така че вие ​​и вашето бебе можете да извлечете ползите за здравето от кърменето.

Бъдете във връзка с Вашия медицински екип. (или консултанти по кърмене)

Съветите, трикове и хакове за кърмене, които са написани в интернет, са достатъчни, за да ви главозамаят. Работете с вашия гинеколог, педиатър и консултант по кърмене, за да разберете какви предпазни мерки предприемат, за да защитите вас и бебето. Те също могат да ви помогнат да ви предоставят информация за предпазните мерки, които трябва да предприемете, след като вие и бебето сте у дома. Тази информация ще ви помогне да съставите план, който е изпълним и безопасен.

 

Създайте своя екип за помощ.

Докато много доброжелатели и членове на семейството ще имат нетърпение да се срещнат с вашето мъниче и да предложат помощ, след като донесете бебе у дома, точно сега е важно да зададете очакванията и границите на посетителите. Съставете малък списък с приятели и членове на семейството, които разбират вашите нужди и притеснения. Те могат да помогнат, като кажат на посетителите, че ще трябва да изчакат да видят бебето или че ще трябва да следват конкретни указания. Разрешаването на приятели да се справят с тези потенциално трудни разговори ще ви позволи да се съсредоточите върху кърменето, свързването и възстановяването с малкото си бебе.

Също така е важно да потърсите и да се свържете с професионалист по лактация. Включването на този контакт в телефона ви, преди да възникнат проблеми, ще улесни много поддръжката, когато и ако дойде времето.

Ограничете досега си до медиите.

Лесно е за всички нас безкрайно да обикаляме новинарски сайтове и социални медии - особено сега. За новите майки безкрайният превъртане може да бъде особено примамлив, когато сте в нощните часове за хранене и няма с кого да говорите. Въпреки това, претоварването с различните медиите може да ви накара да се разбалансирате. Може да сте добре информирани, а в следващия момент да се окаже, че приемате непрекъснат поток от лоши новини.

Опитайте да зададете няколко кратки, конкретни периоди през деня, за да се следите новините и социални медии. Това ще ви позволи да останете свързани и информирани, без да се преуморявате.

Бъдете добри към себе си.

С всичко, което се случва в света днес, е лесно да се почувствате затрупани от постоянната „какво-ако“, „за да“ и умората от решения. Това може да ви остави да се чувствате изтощени и обезкуражени. Бъдете мили към себе си и помнете: току-що отраснахте и доставихте чисто ново човешко същество! Най-важното нещо, което можете да направите в момента, е да се съсредоточите върху психичното си здраве, докато се свързвате с бебето си.

Самостоятелната грижа трябва да бъде част от рутината на всеки и това е особено вярно за новите майки. Раждането и кърменето са значителни физически и емоционални постижения. Опитайте се да включите малка рутина, която е само за вас, във всеки ден и всяка седмица. Ежедневно можете да правите неща като кратка дрямка, гледане на любимо шоу или медитация за няколко минути. Всяка седмица се опитвайте да отделите един ден, в който отделяте малко време за себе си, за да отидете на разходка, да седнете на слънце или да практикувате хоби. Всеки е различен, когато става дума за това, което намира за отпускащо - просто не позволявайте да минат много дни, без да си отделяте някакво заслужено внимание за себе си.

Сега повече от всякога е важно за майките да развиват рутини и навици, които облекчават стреса - за вашето благополучие и за бебето. Направете всичко възможно да живеете във всеки един момент, докато кърмите и общувате с детето си, така че да можете да се насладите на това ценно време, докато трае.

 

Source: Motherly by Molly Peterson /https://www.mother.ly/life/pandemic-stress-breastfeeding-milk-supply/